Vraag om feedback voor een positieve werksfeer

‘Liever Assertiever’, dit is de titel van de workshop die wij organiseerden op donderdag 22 november 2018 in het Van der Valk hotel in Akersloot. Speciaal voor onze medewerkers in de huisartsenzorg. Waarom? Omdat wij willen investeren in de ontwikkeling van onze medewerkers. Dit deden wij al, door individuele opleidingen aan te bieden, maar nu doen we het ook in teamverband. Op deze manier leren onze medewerkers ook elkaar kennen. Na het brood-buffet gingen we van start. Brenda van PEZO begon na een korte introductie direct met een opdracht. Hoe ziet de werkcultuur er bij jullie uit, ben je tevreden?

Voor alle aanwezigen was er een element het belangrijkste; de betrokkenheid binnen het team (waaronder de huisarts). Dat je op de hoogte bent van elkaars werkzaamheden en zo nu en dan eens wat voor elkaar over hebt. Vervolgens ging het over de manier van communiceren en dat je een onderscheid kan maken in verbaal (wat je zegt), non-verbaal (houding & gedrag) en paralinguaal (hoe je het zegt). Met name de laatste twee soorten communicatie zijn belangrijk voor de manier waarop je overkomt. Het kan gebeuren dat je in een onprettige situatie terecht komt op de werkvloer. Probeer daarom duidelijk te zijn in de inhoud en de boodschap. En mocht je er geen goed gevoel aan over houden? Vraag dan om feedback, want dat doet de werksfeer verbeteren. Kortom; we hadden een interactieve en leerzame avond. Ook de deelnemers waren tevreden en kunnen alle informatie nu in de praktijk brengen. Bedankt Brenda!

Volgende keer komt er weer een ander onderwerp aan bod.